Diagnoza i Badania
Odpowiednia diagnoza jest początkiem powrotu do zdrowia. Każde badanie testowe poprzedzone jest przynajmniej jedną konsultacją psychologiczną. Jej celem jest rozpoznanie problemu, określenie jego przyczyn i skutków oraz zaplanowanie dalszej drogi postępowania. Kładziemy duży nacisk na holistyczne wsparcie naszych klientów w rozwoju i przywracaniu balansu w ich życiu. Dlatego zależy nam na dokładnym sprecyzowaniu celu jaki mamy osiągnąć poprzez wspólną pracę. Dobór odpowiednich metod i narzędzi oraz specjalistów determinuje skuteczność podjętych działań rozwojowo- terapeutycznych. Zaufanie ze strony klientów i pozytywne przyzwolenie i otwarcie się na zmianę ułatwia i przyspiesza przebieg takich procesów.
Jak przebiega wizyta diagnostyczna dziecka/ młodzieży u psychologa?
1. Pierwsza wizyta u psychologa to konsultacja z rodzicami, która dotyczy informacji na temat rozwoju dziecka, jego funkcjonowania w środowisku rówieśniczym oraz sytuacji rodzinnej.
2. Następne spotkanie skoncentrowane jest na rozmowie diagnostycznej oraz badaniu dziecka. Badanie psychologiczne ma na celu poznanie dziecka, jego możliwości rozwoju, zachowań, specyfiki trudności w funkcjonowaniu szkolnym, w relacjach rodzinnych, czy rówieśniczych. Przede wszystkim stanowi próbę wyjaśniania mechanizmów psychologicznych i genezy zgłaszanych problemów. Czasami dodatkowo przeprowadzane są testy psychologiczne, które mają na celu dostarczenie szczegółowych informacji dotyczących trudności dziecka.
Jakie testy, wykonujemy podczas diagnozy: Do badania procesów poznawczych (myślenia, pamięci, uwagi, szybkości przetwarzania) stosuje między innymi:
• SB5 Skala Inteligencji Stanford – Binet 5, Test Matryc Ravena. Badanie funkcji poznawczych pozwala ustalić mocne i słabe strony aby umożliwić nauczycielom, rodzicom, terapeutom określić ścieżkę edukacyjno- terapeutyczną dla dziecka.
• W zakresie badania osobowości: test EPQ-R, NEO-FFI, testy projekcyjne.
• Badanie nastroju i emocji może obejmować testy, a także skale do oceny zaburzeń nastroju, bądź poziomu lęku. CDI_2 –kwestionariusz do diagnozy depresji u Dzieci i Młodzieży, RISB – Test Niedokończonych Zdań Rottera, STAIC – Inwentarz Stanu i Cechy Lęku dla Dzieci
Po uzyskaniu diagnozy jeśli jest taka potrzeba ze strony dziecka i rodziców podejmujemy dalszą współpracę odpowiednio dobranymi metodami.
Wykaz testów jakie oferujemy zamieszczony ja na dole strony.
DIAGNOZA- I CO DALEJ?
Po uzyskaniu informacji o dysfunkcjach poznawczych dziecka możemy przejść do działań terapeutyczno- treningowych: Oferujemy metody zarówno manualne, gdzie moderatorem jest psycholog, jak i metody wykorzystujące nowoczesne technologie, gdzie dziecko, dorosły może sam ćwiczyć wykorzystując specjalistyczne narzędzia do treningu funkcji wzrokowo- poznawczych.
Szczególnie polecamy:
• Terapię funkcji poznawczych Metodą Instrumental Entrichment
• METODA FEURSTAINA , która doskonale wpiera dzieci w nauce twojemu dziecku samodzielnego myślenia i działania. Zastosowanie metody umożliwia poprawę funkcjonowania poznawczego i zwiększa potencjał do uczenia się.
Jeśli twoje dziecko ma problemy szkolne, ma postawioną diagnozę w poradni psychologiczno- pedagogicznej a szkoła nie jest miejscem które mogłaby mu pomagać w pracy nad tymi trudnościami, ta metoda może pomóc twojemu dziecku w rozwoju i poprawie funkcjonowania poznawczo- emocjonalnego.
Dla kogo jest przeznaczona Terapia funkcji poznawczych Metodą Instrumental Entrichment?
Terapia jest wykorzystywana do pracy z dziećmi od 7 roku życia, młodzieżą i dorosłych, szczególnie seniorów. Wesprze osoby z następującymi trudnościami poznawczymi:
• Dysleksja
• Dyskalkulia
• Problemy z koncentracją uwagi, nadpobudliwością i impulsywnością (ADD, ADHD),
• Obniżona sprawność intelektualna,
• Uogólnione trudności w uczeniu się,
• Nieharmonijny rozwój intelektualny,
• Trudności związane z zaburzeniami centralnego układu nerwowego ( jak epilepsja czy stany pourazowe),
• Trudności wynikające z zaniedbań środowiskowych.
Diagnostyka psychologiczna
(m.in. badanie potrzeb rozwojowych)
testy psychologiczne oraz sesje terapeutyczno-treningowe
Nazwa badania | Cel badania | Czas trwania | Cena |
---|---|---|---|
Diagnoza 10 parametrów wzrokowo- poznawczych SENAPTEC | Badanie funkcji wzrokowo- poznawczych mających wpływ na szybkość i jakość przetwarzania informacji: czytanie, nauka, pamięć, | 60 min | 350 zł |
Diagnoza EEG Biofeedback | Analiza działania fal mózgowych w odniesieniu do psycho-fizycznego funkcjonowania klienta. Diagnoza obszarów wymagających treningu i wzmocnienia. | 45-60 min | 150 zł |
Diagnoza EEG Biofeedback+ masaż punktowy odblokowujący | Analiza działania fal mózgowych w odniesieniu do psycho-fizycznego funkcjonowania klienta. Diagnoza obszarów wymagających treningu i wzmocnienia | 90 min | 180 zł |
Diagnoza i trening funkcji poznawczych Metodą Instrumental Entrichment Metoda FEURSTAINA |
Trening ukierunkowany na poprawę funkcji poznawczych (pamięć, uwaga, koncentracja)i oraz zwiększenie potencjału do uczenia się oraz praca nad motywacją, organizacją czasu, nauki, odpoczynku, zabawy. | 60 min | 150 zł |
Diagnoza pisma | Analiza pisma zaleceniami skierowana dla dzieci i młodzieży | 60 min | 150 zł |
CDI_2 –kwestionariusz | Diagnoza depresji u dzieci i młodzieży | 60 min | 200 zł |
Badanie określające dojrzałość szkolną | Testy i badania dla dzieci przedszkolnych pod kątem dojrzałości do uczestnictwa w zajęciach szkolnych | 60 min | 200 zł |
STAIC – Inwentarz Stanu i Cechy Lęku dla Dzieci | Badanie nastroju i emocji. Badanie stanów lękowych u dzieci | 60 min | 200 zł |
Test inteligencji Stanford-Binet 5 |
Badanie funkcji poznawczych dzieci i młodzieży (myślenia, pamięci, uwagi, szybkości przetwarzania): Każde kolejne spotkanie i konsultacja wyników |
60 min
60 min |
499 zł
170 zł |
Test matryc Ravena | Pomiaru poziomu inteligencji ogólnej. | 60 min | 200 zł |
Neo-FFI – kwestionariusz diagnozy cech osobowości | Diagnoza cech osobowości | 60 min | 200 zł |
EPQ-R – kwestionariusz Eysencka | Diagnoza cech osobowości | 60 min | 200 zł |
Testy projekcyjne | Analiza osobowości | 60 min | 200 zł |
RISB – Test Niedokończonych Zdań Rottera | Test wpierający proces diagnostyczny | - | 200 zł |
Analiza motywatorów testem RMP wraz z konsultacją | Określenie 16 motywatorów wpływających na funkcjonowanie w życiu osobistym i zawodowym- test elektroniczny | - | 550 zł |
Analiza potrzeb i skłonności osobistych i zawodowych BBT M. Achtnich’a + konsultacje | I etap: Analiza 12 potrzeb i skłonności wpływających na funkcjonowanie osoby w życiu osobistym i zawodowym II etap: Konsultacja wyników III Etap: Konsultacja po badaniu |
350 zł 250 zł 250 zł |